Eur J Pediatr Surg 1992; 2(6): 323-326
DOI: 10.1055/s-2008-1063470
Survey

© Georg Thieme Verlag KG Stuttgart · New York

The Physiology and Pathology of the Esophagus

W.  Lierse
  • Neuroanatomy Department, Hamburg Eppendorf University Hospital, Germany
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Publication Date:
25 March 2008 (online)

Abstract

The esophagus and trachea derive from the foregut during the 4th week of development and is constructed as a part of the gut: longitudinal and circular muscle bundles are connected to a functional system together with collagen and elastic fibers. The action of the cricopharyngeal "pinch-cock" is pronounced in the newborn. In the region of the upper orifice ganglion cells are absent and venous vessels are oriented in a longitudinal direction. The myoelastic fiber system is in the lower part of the esophagus arranged as a stretching system, and the esophagus becomes longer and narrower by traction. The blood vessels derive from the thyroid arteries, the aorta, the bronchial arteries, the left gastric artery and the left inferior phrenic artery. Poor zones of vascularity are in the middle of the ventral and dorsal plane.

Zusammenfassung

Ösophagus und Trachea entstammen dem Vorderdarm, sie teilen sich in der 4. Entwicklungswoche. Als Teil des Darmes sind die longitudinalen und zirkulären Muskelbündel zusammen mit kollagen und elastischen Fasern zu einem funktionellen System verbunden. An der oberen Ösophagusenge fehlen Ganglienzellen, und die Venen sind longitudinal gerichtet, wie man es in Schwellverschlüssen findet. Im unteren Ösophagus besteht ein Stretch-Mechanismus, durch den er länger und enger wird. Die Gefäße entstammen den unteren Schilddrüsenarterien, der Aorta, den Bronchialarterien, der linken kurzen Magenarterie und der linken unteren Zwerchfellarterie. An der Vorder- und Hinterfläche bestehen gefäßarme Zonen.