Klin Monbl Augenheilkd 1981; 179(9): 187-190
DOI: 10.1055/s-2008-1057289
© 1981 F. Enke Verlag Stuttgart

Die chirurgische Korrektur der Esotropien mit instabilem Winkel (retroäquatoriale Myopexie)

Surgical Correction of Esotropias with Unstable AnglesF. Moro, S. Bornelli, S. Tomarchio
  • Augenklinik der Universität Catania/Italien (Vorstand: Prof. F. Moro)
Further Information

Publication History

Publication Date:
11 February 2008 (online)

Zusammenfassung

Die Verfasser berichten über das Operationsverfahren der retroäquatorialen Myopexie mit und ohne begleitende Rücklagerung. Analyse des Operationsverfahrens der retroäquatorialen Myopexie der geraden Seitenwender mit und ohne Rücklagerung: 1. einfache Myopexie - Verankerung des Muskels an der Sklera in 14 mm Abstand von der Insertion des Rectus internus (19 mm beim Rectus externus), 2. kombiniertes Verfahren (Myopexie und Rücklagerung). Es wurden 40 Patienten mit Esotropie und unstabilem Winkel sowie deutlichen Zeichen einer Blockierung operiert. In 47% wurde sensorische Orthophorie, in 43% bedeutende Verringerung des Winkels erzielt, in 5% entstand Überkorrektur und in 5% blieb der Winkel unverändert.

Summary

The authors report on the surgical procedure for retroequatorial myopexis, with and without rearward relocation. Analysis of the surgical procedure for retroequatorial myopexis of the rectus lateralis and medialis with and without rearward relocation: 1) simple myopexis - anchoring the muscle on the sclera 14 mm from the insertion of the rectus medialis (19 mm in the case of the rectus lateralis); 2) combined procedure (myopexis and rearward relocation). Forty patients with esotropia and unstable angle, as well as clear signs of a blockage, underwent surgery. In 47% of the patients sensoric orthophoria was achieved, in 43% a significant reduction of the angle; in 5% treatment resulted in overcorrection and in 5% the angle was unchanged.

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