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DOI: 10.1055/s-0038-1624720
Patterns for Differentiation of Posterior Fossa Neoplasms as Detected by Brain Scans[*]
Figures de différentation des néoplasmes de la fosse postérieure détectés per scintigrammes cérébrauxDie Differenzierung der Neoplasmen der Fossa posterior durch das HirnszintigrammPublication History
Received:
12 September 1970
Publication Date:
23 January 2018 (online)

Summary
The histological characteristics of neoplasms that occur in the posterior cranial fossa can often be predicted by a knowledge of the patient’s age and the specific anatomical location of the tumor. Dividing the posterior fossa into midline, cerebellar fossa and cerebellopontine angle provides a scheme to characterize abnormal accumulations of radioactivity according to their anatomical locations. Midline lesions arise from bases activity on the lateral view and are in the midline on the posterior view. Lesions of the cerebellar fossa may be adjacent to but do not appear to arise from the basal structures and are not in the midline. Cerebellopontine angle tumors are adjacent to and appear to arise from the normal radioactivity at the skull base but lie lateral to the midline. The expected distribution of histological types of neoplasms in each area according to age are discussed.
Les charactères histologiques des néoplasmes qui se trouvent dans la fosse postérieure peuvent souvent être prédites par l’âge du patient et la location spécifique de la tumeur. En divisant la fosse postérieure en une partie central, fosse cérébellère et angle cérébellopontine on obtient un scheme pour characteriser les accumulations abnormales de radioactivités par locations anatomiques. Les lesions médiaux se lèvent sur l’activité de la base du crâne sur les projections laterales et se projettent au centre sur la vue postérieure. Les lésions de la fosse cérébellère peuvent être à côté mais n’ont pas l’apparence de surgire les structures de la base et ne se projettent pas sur la ligne médiale. Les tumeures a l’angle cérébellopontine se trouvent à côté et sont attachés à la radioactivité normal de la base du crâne mais laterallement de la ligne médial. L’occurence des types histologiques de néoplasmes dans chaque région est discuté en rapport à l’âge.
Die Art eines Tumors in der hinteren Schädelgrube kann oftmals schon anhand seiner spezifisch anatomischen Lage und des Alters des Patienten bestimmt werden. Durch Aufteilung der hinteren Schädelgrube in Mittellinie, Kleinhirngrube und Kleinhirnbrückenwinkel wird ein Schema gewonnen, mit dessen Hilfe abnormale Ansammlungen von Radioaktivität an bestimmten anatomischen Stellen charakterisiert werden können. Neoplasmen im Bereich der Mittellinie scheinen in der Seitenansicht durch Radioaktivität in der Schädelbasis zu entstehen und werden von rückwärts in der Mittellinie gesehen. Tumore in der Kleinhirngrube können zwar Strukturen an der Schädelbasis benachbart sein, scheinen jedoch nicht aus ihnen zu entstehen; außerdem sind sie nicht in der Mittellinie. Kleinhirnbrückenwinkel-Neoplasmen sind den Strukturen an der Schädelbasis benachbart und scheinen durch Radioaktivität in der Schädelbasis zu entstehen. Sie liegen jedoch lateral von der Mittellinie. Die Art verschiedener Neoplasmen in den drei oben angegebenen Gebieten der hinteren Schädelgrube und ihre Häufigkeit bei verschiedenen Altersgruppen werden diskutiert.
* Division of Nuclear Medicine, Department of Radiology and Radiological Sciences, The Johns Hopkins Medical Institutions, Baltimore, Maryland.
** Advanced Academic Fellow in Radiology of the James Picker Foundation on recommendation of the NAS-NRC. (Supported by U.S.P.H.S. Grant # GM 10548).
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