Minim Invasive Neurosurg 1964; 7(4): 157-165
DOI: 10.1055/s-0028-1095420
© Georg Thieme Verlag Stuttgart

The Place of Neurosurgery in Lumbar Intervertebral Disc Herniations[1]

F. J. Irsigler
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Publication Date:
18 November 2008 (online)

Summary

During the past twenty years the rôle of neurosurgery in the diagnosis and treatment of disc herniations in the lumbar region has changed through a wide range from oversimplified enthusiasm to nothing less than therapeutic nihilism. The state of conflicting ideas is reflected in the percentage of patients considered, at different units, as requiring surgery. It can not be questioned that unequivocal symptoms and signs of root compression are a clear indication that the neurosurgeon comes into the play were it only for differential-diagnostic considerations ; for the selection of cases suitable for surgery is to a large extent a matter of differential diagnosis, taking into account both the present state and the past history. Social and environmental factors play their rôle and preclude generalisations. The operative results in 111 personal cases are analysed in the light of experiences gained during the past twenty years. Cooperation with the orthopaedic surgeon in all border-line cases is stressed.

Zusammenfassung

Während der letzten 20 Jahre hat sich die Rolle der Neurochirurgie bei der Behandlung und der Diagnose der lumbalen Bandscheibenvorfälle vom allzusehr vereinfachten Enthusiasmus bis zum therapeutischen Nihilismus gewandelt. Die Zahl der widersprechenden Meinungen spiegelt sich im Prozentsatz der Patienten wider, der von den einzelnen Zentren der Operation zugeführt wird. Die eindeutigen Symptome und Zeichen der Wurzelkompression sind zweifellos eine klare chirurgische Indikation. Differentialdiagnostische Erwägungen müssen jedoch noch angestellt werden; denn die Auswahl der für die Operation geeigneten Fälle ist zu einem großen Teil Sache der Differentialdiagnose, die sowohl den gegenwärtigen Status als auch die Anamnese in Betracht ziehen muß. Soziale und umweltbedingte Faktoren spielen ihre Rolle und schließen Verallgemeinerungen aus. Die Operationsergebnisse von 111 persönlichen Fällen wurden im Lichte einer zwanzigjährigen Erfahrung analysiert. Zusammenarbeit mit dem Orthopäden ist in allen Grenzfällen notwendig.

Résumé

Au cours des 20 dernières années le rôle de la Neuro-Chirurgie dans le diagnostic et le traitement des hernies discales de la région lombaire a passé alternativement d'un enthousiasme simpliste à rien moins qu'un nihilisme thérapeutique. L'état de la controverse se mesure au pourcentage des malades opérés suivant les centres considérés. Il n'est pas contestable qu'une Symptomatologie univoque et des signes de compression radiculaire soient une indication chirurgicale claire, ne serait-ce que pour des considérations relatives au diagnostic différentiel. En fait la sélection des cas justiciables de la chirurgie est pour une large part affaire de diagnostic différentiel, étayé sur l'état présent et passé. Des facteurs sociaux ou de milieu empêchent toute généralisation. Analyse des résultats opératoires de 111 cas à la lumière de l'expérience acquise au cours de 20 ans. La nécessité d'une coopération avec le chirurgien orthopédiste dans les cas frontière est soulignée.

Resumen

En los últimos 20 años el papel de la neurocirugía en el diagnóstico y tratamiento de las hernias discales en la región lumbar, a pasado de un entusiasmo demasiado simplificante a nada menos que un nihilismo terapéutico. El estado del conflicto de ideas se refleja en los distintos porcentajes en los que se considera necesaria una intervención quirúrgica, según el departamento de que se trate. Es indiscutible que los síntomas inequívocos de compresión radicular son una clara indicación para que el neurocirujano entre en juego, aunque no sea más que para aclarar el diagnóstico; para seleccionar los casos que deben ser operados es preciso un diagnóstico diferencial cuidadoso, en el que se debe tener en cuenta tanto el estado actual como la anamnesis. Los factores sociales y ambientales juegan un papel e impiden hacer generalizaciones de antemano. El resultado de 111 casos personales son analizados a la luz de la experiencia ganada en los últimos 20 años. Se recomienda la colaboración con el ortopeda en toda la línea.

1 Paper presented at the 44th South African Medical Congress, Johannesburg, July, 1963

1 Paper presented at the 44th South African Medical Congress, Johannesburg, July, 1963

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