Abstract
Purpose The aim of this study was to compare the biometric measurements and different formulas
for calculating intraocular lens (IOL) power by using the Lenstar LS900 biometer for
optical low-coherence reflectometry before and after induction of cycloplegia in the
adult population.
Materials and Methods In this cross-sectional study, 168 eyes of 168 healthy volunteers aged 40 – 86 years
(59.22 ± 11.57) were included. Biometric measurements, including axial length (AL),
anterior chamber depth (ACD), keratometry (K1 and K2), and white-to-white (WTW) were
compared using a Lenstar LS900 optical biometer before and after induction of cycloplegia
with 1% cyclopentolate. The IOL power was also compared using six different formulas
(Barrett Universal II, Haigis, SRK/T, Hoffer Q, Holladay, and SRK-II) for the AcrySof
MA60AC IOL before and after induction of cycloplegia.
Results There were no statistically significant differences in AL, K1 and K2, or WTW measurements
before and after induction of cycloplegia. There was a significant increase only in
ACD from the biometric parameters after the induction of cycloplegia (p < 0.05). Despite
this change, there were no significant changes in IOL power calculations using the
six different formulas before and after induction of cycloplegia.
Conclusions This study demonstrated that IOL power measurements using the Lenstar LS900 can be
performed after cycloplegia.
Zusammenfassung
Zweck Das Ziel dieser Studie ist es, die biometrischen Messungen und verschiedene Formeln
zur Berechnung der Intraokularlinsenstärke unter Verwendung des optischen Low-Coherence-Reflektometrie-Biometers
Lenstar LS900 vor und nach der Induktion von Zykloplegie bei Erwachsenen zu vergleichen.
Material und Methoden In diese Querschnittsstudie wurden 168 Augen von 168 gesunden Freiwilligen im Alter
von 40 – 86 Jahren (59,22 ± 11,57) eingeschlossen. Biometrische Messungen, einschl.
Achsenlänge (AL), Vorderkammertiefe (ACD), Keratometrie (K1, K2) und Weiß-zu-Weiß
(WTW), wurden mit einem optischen Biometriegerät Lenstar LS900 vor und nach Induktion
einer Zykloplegie mit Cyclopentolat 1% verglichen. Die Stärke der Intraokularlinse
(IOL) wurde auch unter Verwendung von 6 verschiedenen Formeln (Barrett Universal II,
Haigis, SRK/T, Hoffer Q, Holladay und SRK-II) für die Intraokularlinse AcrySof MA60AC
vor und nach Induktion der Zykloplegie verglichen.
Ergebnisse Es gab keine statistisch signifikanten Unterschiede in Achslänge, Keratometrie (K1
und K2) oder Weiß-zu-Weiß-Messungen vor und nach Induktion der Zykloplegie. Es gab
nur einen signifikanten Anstieg der ACD aus den biometrischen Parametern nach der
Induktion der Zykloplegie (p < 0,05). Trotz dieser Änderung gab es keine signifikanten
Änderungen bei den Berechnungen der IOL-Stärke unter Verwendung der 6 verschiedenen
Formeln vor und nach der Induktion der Zykloplegie.
Schlussfolgerungen Diese Studie zeigte, dass IOL-Stärkemessungen mit dem Lenstar LS900 nach Zykloplegie
durchgeführt werden können.
Key words
cataract - refractive surgery - physiological optics
Schlüsselwörter
Katarakt - refraktive Chirurgie - physiologische Optik