Pharmacopsychiatry 1989; 22(1): 21-25
DOI: 10.1055/s-2007-1014572
© Georg Thieme Verlag KG Stuttgart · New York

High Dose Tranylcypromine Therapy for Refractory Depression

Hochdosierte Tranylcypromintherapie bei refraktärer DepressionJ. D. Amsterdam , N. J. Berwish
  • Depression Research Unit, Department of Psychiatry, School of Medicine, University of Pennsylvania, Philadelphia, PA, USA
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Publication Date:
13 March 2008 (online)

Abstract

A substantial number of depressed patients will experience a chronic, treatment-resistant affective disorder. Aggressive treatment of these patients with various drug combinations, unconventional antidepressants, or electroconvulsive therapy has met with only partial success. There remains a pressing need to identify more effective methods of utilizing "first-line" antidepressant agents to achieve a more rapid therapeutic action. To this end, we initiated a study using high doses of the MAO inhibitor tranylcypromine, at a range of 90 mg to 170 mg daily, in seven refractory depressed patients who had failed to respond to at least three prior treatments regimens.

Four out of seven subjects (57%), who had failed to respond to a mean of 8 ± 5 prior treatment, had a complete response, and one patient had a partial response to high dose tranylcypromine. The mean SD maximum tranylcypromine dose for the responders was 112 ± 16 mg daily (range 90 mg to 130 mg). Response did not appear to be a function of severity of illness, duration of present episode, or the number of prior treatment failures. Overall, the side effect profile was favorable, and no "cheese reactions" were encountered. These observations are of clinical significance and suggest the need for further controlled studies using high doses of tranylcypromine.

Zusammenfassung

Eine wesentliche Anzahl depressiver Patienten leidet an einer chronisch refraktären manisch-depressiven Erkrankung. Eine aggressive Behandlung dieser Patienten durch verschiedene Arzneimittelkombinationen, unkonventionelle Antidepressiva oder Elektroschock ist nur teilweise erfolgreich. Die Auffindung wirkungsvollerer Methoden der Anwendung normaler Antidepressiva ist daher wichtig, um eine schnellere therapeutische Wirkung erzielen zu können. Wir führten eine Studie durch, bei der hohe Gaben von Tranylcypromin (von 90 mg bis 170 mg täglich) sieben refraktär depressiven Patienten verabreicht wurden, die auf mindestens drei frühere Behandlungen nicht angesprochen hatten.

4 der 7 Patienten (57%), welche auf durchschnittlich 8 frühere Behandlungen nicht angesprochen hatten, zeigten eine vollständige Remission, und ein Patient eine teilweise Response auf Tranylcypromin bei hoher Dosierung. Die durchschnittliche höchste Dosis bei den respondierenden Patienten war 112 ± 16 mg täglich (Bereich zwischen 90 und 130 mg). Die Remission schien keine Funktion der Intensität der Erkrankung, der Dauer der jeweiligen Episode oder der Anzahl der früheren Behandlungsmißerfolge zu sein. Das Profil der Nebenwirkungen war größtenteils günstig, und es kamen keine Tryaminreaktionen vor. Diese Befunde sind von klinischer Relevanz und deuten auf die Notwendigkeit weiterer kontrollierter Studien mit hohen Tranylcypromindosen hin.

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