Dtsch Med Wochenschr 1967; 92(36): 1613-1615
DOI: 10.1055/s-0028-1106014
© Georg Thieme Verlag, Stuttgart

Zur Behandlung der Achalasie des Ösophagus (sogenannter Kardiospasmus)

Eigene Erfahrungen mit einem pneumatischen DilatatorOn the treatment of oesophageal achalasia (cardiospasm): results obtained with a pneumatic dilatorM. Wienbeck, G. A. Martini
  • Medizinische Klinik der Universität Marburg/Lahn (Direktor: Prof. Dr. G. A. Martini)
Further Information

Publication History

Publication Date:
16 April 2009 (online)

Zusammenfassung

Es wird über eine Methode der pneumatischen Kardiadehnung zur Behandlung der Achalasie des ösophagus berichtet. Im Gegensatz zur Behandlung mit dem Starckschen Gerät wird dabei der konstant enggestellte unterste Ösophagusabschnitt nicht abrupt gesprengt, sondern unter allmählicher Steigerung von Dehnungsdruck und Dilatatordurchmesser überdehnt. Bisher wurden fünf Patienten behandelt. Der Eingriff wurde von allen gut vertragen. Das Risiko bei diesem schonenden Dehnungsverfahren ist sehr gering, Komplikationen wurden nicht beobachtet. Die subjektiven und objektiven Behandlungsergebnisse waren bisher gut.

Summary

Results of pneumatic cardia dilatation in the treatment of achalasia are reported. The advantage over the Starck probe consists of the fact that the narrowed lower oesophagus is not ruptured abruptly but only slowly, by increasing the dilating pressure and the dilator diameter. Of five patients so treated all tolerated the procedure well. The risk of the method is small and no complications have been observed. There has been both subjective and objective improvement so far.

Resumen

Acerca del tratamiento de la acalasia de esófago (el denominado cardiospasmo) Experiencias propias con un pneumo-dilatador

Se informa sobre un método de distensión pneumática del cardias para tratar la acalasia de esófago. En oposición al tratamiento con el aparato de Starck no se revienta, de forma abrupta, el segmento más inferior del esófago, siempre estrechado, sino que se dilata bajo aumento progresivo de la presión de distensión y del diámetro del dilatador. Hasta ahora fueron tratados cinco pacientes. La intervención fue soportada bien por todos ellos. El riesgo de estos procesos conservadores de distensión es muy pequeño y no se observaron complicaciones. Los resultados terapéuticos subjetivos y objetivos fueron buenos hasta ahora.

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