Abstract
Background We aimed to investigate the parameters that have an effect on the length of stay and
mortality rates of patients with Fournier’s gangrene.
Material and Methods A retrospective review was performed on 80 patients who presented to the emergency
department and underwent emergency debridement with the diagnosis of Fournier’s gangrene
between 2008 and 2017. The demographic and clinical characteristics, length of stay,
Fournier’s Gangrene Severity Index score, cystostomy and colostomy requirement, additional
treatment for wound healing and the mortality rates of the patients were evaluated.
Results Of the 80 patients included in the study, 65 (81.2 %) were male and 15 (18.7 %) female.
The most common comorbidity was diabetes mellitus. The mean time between onset of
complaints and admission to hospital was 4.6 ± 2.5 days. As a result of the statistical
analyses, it was found that Fournier’s Gangrene Severity Index score, hyperbaric oxygen
therapy, negative pressure wound therapy and the presence of sepsis and colostomy
were significantly positively correlated with length of stay. Also it was found that
the Fournier’s Gangrene Severity Index score, administration of negative pressure
wound therapy and the presence of sepsis were correlated with mortality.
Conclusion Fournier’s gangrene is a mortal disease and an emergency condition. With the improvements
in Fournier’s gangrene disease management, mortality rates are decreasing, but long-term
hospital stay has become a new problem. Knowing the values predicting length of stay
and mortality rates can allow for patient-based treatment and may be useful in treatment
choice.
Zusammenfassung
Hintergrund Wir wollten die Parameter untersuchen, die sich auf die Aufenthaltsdauer und die Sterblichkeitsrate
der Patienten mit Fournier-Gangrän auswirken.
Material und Methode Eine retrospektive Überprüfung wurde an 80 Patienten durchgeführt, die sich zwischen
2008 und 2017 der Notaufnahme vorstellten und ein Notfalldebridement mit der Diagnose
Fournier's Gangrene durchliefen. Die demografischen und klinischen Merkmale, die Verweildauer,
der Fournier-Gangrän-Schweregrad-Index, die Anforderungen an Zystostomie und Kolostomie,
die zusätzliche Behandlung der Wundheilung und die Sterblichkeitsrate der Patienten
wurden bewertet.
Ergebnisse Von den 80 in die Studie einbezogenen Patienten waren 65 (81,2 %) männlich und 15
(18,7 %) weiblich. Die häufigste Komorbidität war Diabetes Mellitus. Die mittlere
Zeit zwischen dem Einsetzen der Beschwerden und der Einlieferung ins Krankenhaus betrug
4,6 ± 2,5 Tage. Als Ergebnis der statistischen Analysen wurde festgestellt, dass der
Fournier-Gangrän-Schwereindex-Score, die Hyperbare Sauerstofftherapie, die Unterdruck-Wundtherapie
und das Vorhandensein von Sepsis und Kolostomie signifikant positiv mit der Verweildauer
korrelierten. Es wurde festgestellt, dass der Fournier-Gangrän-Schwereindex-Score,
die Verabreichung einer Unterdruck-Wundtherapie und das Vorhandensein einer Sepsis
mit der Mortalität korrelierten.
Schlussfolgerung: Fournier's Gangrene ist eine tödliche Krankheit und ein Notfall. Mit den Verbesserungen
im Gangrän-Krankheitsmanagement von Fournier sinken die Sterblichkeitsraten, aber
der langfristige Krankenhausaufenthalt ist zu einem neuen Problem geworden. Die Kenntnis
der Werte, die die Aufenthaltsdauer und die Sterblichkeitsrate vorhersagen, kann eine
patientenbasierte Behandlung ermöglichen und bei der Wahl der Behandlung hilfreich
sein.
Keywords
Fournier's gangrene - mortality - risk factors - length of stay
Schlüsselwörter
Fourniers Gangrän - Mortalität - Dauer des Aufenthalts - Risikofaktoren