Eur J Pediatr Surg 1999; 9(5): 340-342
DOI: 10.1055/s-2008-1072278
Case report

© Georg Thieme Verlag KG Stuttgart · New York

Antenatal Diagnosis of Biliary Atresia (Noncorrectable Cyst Type): A Case Report

N.  Iwai , E.  Deguchi , Y.  Sasaki , K.  Idoguchi , J.  Yanagihara
  • Division of Surgery, Children's Research Hospital, Kyoto Prefectural University of Medicine, Kyoto, Japan
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Publikationsverlauf

Publikationsdatum:
25. März 2008 (online)

Abstract

At 32 weeks of gestation a cystic mass was identified in the hepatic hilum of a fetus by maternal sonography. Laparotomy was performed at 39 days of life after a diagnosis of correctable type of biliary atresia (Type I). A cystically dilated extra hepatic duct, in which the proximal and distal sides of the common bile duct were occluded (Type III with cyst, noncorrectable type), was identified by operative cholangiography. A standard Kasai operation was performed, and 1 year after operation the patient was doing well and was jaundice-free. From this experience in routine maternal sonography, a cystic mass in the hepatic hilum may also suggest Type III biliary atresia with a cyst.

Zusammenfassung

Bei einem 32 Wochen alten Fötus wurde ein zystischer Tumor im Bereiche des Leberhilus bei der Sonographie entdeckt.

Am 39. Lebenstag wurde eine Laparotomie durchgefühlt und eine Gallengangsatresie Typ I gefunden. Der Ductus choledochus war zystisch dilatiert mit einer Obstruktion proximal imd distal der Zyste. Es wurde eine typische Operation nach Kasai durchgeführt.

Postoperativ war der Patient unauffällig und nicht ikterisch. Dieser ungewöhnliche Fall weist darauf hin, daß eine zystische Veränderung im Leberhilusbereich in seltenen Fällen auch mit einer Gallengangsatresie verbunden sein kann.

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