Minim Invasive Neurosurg 1989; 32(6): 189-191
DOI: 10.1055/s-2008-1054036
Fallberichte - Case reports

© Georg Thieme Verlag Stuttgart · New York

Malignant schwannoma of brachial plexus presenting as spinal cord compression

Manifestierung eines malignen Schwannoms des Brachialplexus als RückenmarkskompressionB. S. Sharma, A. K. Banerjee1 , V. K. Kak
  • 1Departments of Neurosurgery and Neuropathology
  • Postgraduate Institute of Medical Education and Research, Chandigarh, India
Further Information

Publication History

Publication Date:
18 March 2008 (online)

Summary

A 40-year-old male presented clinically with features of C6 radiculomyelopathy. An intradural extramedullary malignant schwannoma was removed at laminectomy. Foraminal extension of the tumour could not be removed in spite of foraminotomy, and no root attachment was found. Frequent intraspinal recurrences were treated with local resection. Delayed appearance of a supraclavicular mass, CT scan and exploration of supraclavicular fossa disclosed its origin from the upper trunk of brachial plexus.

Zusammenfassung

Ein 40 Jahre alter Mann wies klinische Zeichen einer C6-Radikulomyelopathie auf. Ein intradurales extramedulläres malignes Schwannom wurde bei der Laminektomie entfernt. Trotz Foraminotomie konnte der in das Foramen intervertebrale sich erstrekkende Tumor nicht völlig entfernt werden. Es fand sich jedoch keine Anbindung an eine Zervikalwurzel. Häufige intraspinale Rezidive wurden mittels lokaler Resektion behandelt. Das verzögerte Auftreten einer supraklavikulären Raumforderung sowie der CT-Scan und die Untersuchung der Fossa supraclavicularis wiesen auf den Ursprung des Schwannoms aus dem oberen Teil des Brachialplexus.

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