Minim Invasive Neurosurg 1984; 27(1): 16-19
DOI: 10.1055/s-2008-1053716
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Surgery of the lumbar intervertebral disc: Results of a personal minimal technique

Chirurgie der LWS-Zwischenwirbelscheibe: Ergebnmisse einer persönlichen MinimaltechnikE. de Divitiis, R. Spaziante, L. Stella, P. Cappabianca, L. Genovese
  • Cattedra di Neurochirurgia Funzionale
  • 2^ Facoltà di Medicina e Chirurgia. Università di Napoli
Presented in part at the XXXth Congress of the Italian Society of Neurosurgery, Torino, October 22-24, 1981
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Publication Date:
18 March 2008 (online)

Summary

Surgery of the intervertebral disc, despite its relative simplicity, has a high failure rate at the functional level. There is often severe residual pain which is a real problem because it is so difficult to treat either the symptom or its cause.

We report the results of 122 procedures in 100 patients, some of whom had multiple lesions, using a technique (already described in a preliminary paper) consisting of an interlaminar approach modified to provide greater preservations of neural, bony and joint structures. The results were very good, both soon after operation and at later follow-up (between six months and five years). There were no cases of recurrence or pseudo-recurrence, one case of contralateral recurrence (cured by further operation) and a very low incidence of residual backache. These results confirm that, provided the patients have been well selected so that not every patient with lumbar backache is operated on but only those with proven disc lesions, operation does fundamentally influence the quality of the results.

Zusammenfassung

Die Chirurgie der Bandscheibenvorfälle hat trotz seiner relativen Einfachheit einen hohen Prozentsatz von Komplikationen im funktionellen Bereich. Es gibt oft schwere Restschmerzen, welche ein wirkliches Problem sind, weil es so schwierig ist, entweder die Symptome oder ihre Ursachen zu behandeln.

Wir berichten über die Ergebnisse von 122 Operationen bei 100 Patienten, von denen einige multiple Schädigungen hatten, unter Benutzung eines Verfahrens (bereits früher in einem vorläufigen Bericht beschrieben), das aus einem modifizierten interlaminären Zugang besteht, um größere Schädigungen der neuralen Knochen und Gelenkstrukturen zu vermeiden. Die Ergebnisse waren sehr gut sowohl bald nach der Operation als auch bei Langzeitstudien (zwischen 6 Monaten und 5 Jahren). Es gab keine Fälle von Rezidiven oder Pseudorezidiven, einen Fall von kontralateralem Auftreten (durch eine weitere Operation geheilt) und eine sehr geringe Inzidenzrate von Restlumbalgien.

Diese Ergebnisse bestätigen, vorausgesetzt die Indikation ist so gestellt, daß nicht jeder Patient mit Kreuzschmerzen operiert wurde, daß die Operationstechnik die Erfolgsrate entscheidend beeeinflußt.

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