Z Orthop Unfall 1987; 125(2): 137-142
DOI: 10.1055/s-2008-1044903
© 1987 F. Enke Verlag Stuttgart

Unsere Erfahrungen mit der dorsalen interkorporellen Spondylodese nach Cloward

Our Experience with Cloward's Dorsal Intercorporal SpondylodesisK. Uehlinger, N. Walker
  • Orthopädische Universitätsklinik Balgrist, Zürich (Direktor: Prof. Dr. A. Schreiber)
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Publication Date:
18 March 2008 (online)

Zusammenfassung

Es werden unsere Erfahrungen mit der dorsalen interkorporellen Spondylodese nach Cloward an der Lendenwirbelsäule vorgestellt, welche wir in der Zeit von 1974 bis 1980 in 25 Fällen angewendet haben. Als beste Indikation erweisen sich die akuten Diskushernien und der enge Spindalkanal, weniger gute Resultate sehen wir bei Spondylolisthesis und Spondylitis. Pseudarthrosen wurden in 10 Fällen beobachtet. Es wird diskutiert, ob die postoperative Immobilisationsdauer im Gipsbett oder Gipskorsett oder die biomechanischen Parameter wie gut durchblutetes Spanbett oder interkorporelle Kompression für eine erfolgreiche Fusion von Bedeutung sind. Die Methode wird heute nur noch in Kombination mit stabilisierenden Metallimplantaten verwendet.

Abstract

We herewith report on our experience with dorsal, intercorporal fusion of the lumbar spine, according to Cloward, that has been performed on twenty-five cases from 1974 to 1980. The most suitable indication for this procedure has proved to be acute herniatd disc, and spinal Stenosis, whereas less favourable results have been obtained in cases with spondylolisthesis and Spondylitis. In ten cases a pseudarthrosis developed.

The report discusses whether the period of postoperative immobilisation by means of a plaster bed or plaster cast, or other factors such as a well vascularised graft Substrate, or intercorporal compression, are of prime importance in affecting successful fusion. The method is still employed but now only in combination with stabilising metallic implants.

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