Thromb Haemost 1982; 48(02): 187-189
DOI: 10.1055/s-0038-1657253
Original Article
Schattauer GmbH Stuttgart

Sequential Treatment of Arterial Occlusions with Porcine Plasmin and Low Dose Streptokinase

Authors

  • G A Marbet

    The Gerinnungs- und Fibrinolyselabor, Abteilung für Angiologie, Abteilung für Intensivmedizin and Institut für medizinische Radiologie, Kantonsspital, Basel, Switzerland
  • R Eichlisberger

    The Gerinnungs- und Fibrinolyselabor, Abteilung für Angiologie, Abteilung für Intensivmedizin and Institut für medizinische Radiologie, Kantonsspital, Basel, Switzerland
  • F Duckert

    The Gerinnungs- und Fibrinolyselabor, Abteilung für Angiologie, Abteilung für Intensivmedizin and Institut für medizinische Radiologie, Kantonsspital, Basel, Switzerland
  • M A da Silva

    The Gerinnungs- und Fibrinolyselabor, Abteilung für Angiologie, Abteilung für Intensivmedizin and Institut für medizinische Radiologie, Kantonsspital, Basel, Switzerland
  • L Biland

    The Gerinnungs- und Fibrinolyselabor, Abteilung für Angiologie, Abteilung für Intensivmedizin and Institut für medizinische Radiologie, Kantonsspital, Basel, Switzerland
  • L K Widmer

    The Gerinnungs- und Fibrinolyselabor, Abteilung für Angiologie, Abteilung für Intensivmedizin and Institut für medizinische Radiologie, Kantonsspital, Basel, Switzerland
  • R Ritz

    The Gerinnungs- und Fibrinolyselabor, Abteilung für Angiologie, Abteilung für Intensivmedizin and Institut für medizinische Radiologie, Kantonsspital, Basel, Switzerland
  • H E Schmitt

    The Gerinnungs- und Fibrinolyselabor, Abteilung für Angiologie, Abteilung für Intensivmedizin and Institut für medizinische Radiologie, Kantonsspital, Basel, Switzerland
Further Information

Publication History

Received 04 January 1982

Accepted 18 August 1982

Publication Date:
13 July 2018 (online)

Preview

Summary

Sequential treatment of arterial occlusions of the leg with porcine plasmin and low dose streptokinase results in a strong systemic proteolysis as already seen in deep leg vein thrombosis. In 31 of 45 patients the blood flow through major arterial segments could be restored. Thrombolytic success is possible within the first two treatment days but for the majority of the cases fibrinolytic therapy for 3-6 days is needed. On the average treatment was 1 day shorter than in DVT cases. No statistical relationship between local thrombolysis and systemic proteolysis was detected.

The thrombolytic efficacy of this regimen compares favourably with earlier experience on fibrinolytic therapy in arterial occlusions.