Hamostaseologie 2007; 27(05): 333-337
DOI: 10.1055/s-0037-1617000
Original Article
Schattauer GmbH

Direkte Thrombininhibition in der interventionellen Kardiologie

Die ACUITY-StudieDirect thrombin inhibition in interventional cardiologyThe ACUITY trial
H. Heinze
1   Klinik für Kardiologie und konservative Intensivmedizin, Vivantes Klinikum Neukölln, Berlin
,
H. Darius
1   Klinik für Kardiologie und konservative Intensivmedizin, Vivantes Klinikum Neukölln, Berlin
› Author Affiliations
Further Information

Publication History

Publication Date:
27 December 2017 (online)

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Zusammenfassung

Der direkte Thrombininhibitor Bivalirudin wurde im Rahmen der ACUITY-Studie bei 13 819 Patienten mit akutem Nicht-ST-Elevations-Koronarsyndrom prospektiv randomisiert untersucht. Dabei wurden drei antithrombotische Therapieregime im Rahmen eines frühinvasiven Vorgehens verglichen: Heparin plus Glykoprotein-IIb/IIIaRezerptorinhibitor (GPI), Bivalirudin plus GPI und Bivalirudin als Montherapie. Bezogen auf den Endpunkt der ischämischen Ereignisse war Bivalirudin allein vergleichbar mit Heparin plus GPI bei signifikant verringerter Rate von Blutungskomplikationen.

Summary

The direct thrombin inhibitor bivalirudin was tested in the ACUITY Trial 13 819 patients with acute non-ST-segment elevation coronary syndrome in a prospective and randomized design. Three therapeutic regimens were compared in the context of an early invasive strategy: heparin plus glycoprotein IIb/IIIa inhibitor (GPI), bivalirudin plus GPI, or bivalirudin alone. Concerning the rate of ischaemic events bivalirudin alone was comparable to heparin plus GPI at a significantly lower rate of bleeding complications.