Minim Invasive Neurosurg 1976; 19(4): 171-178
DOI: 10.1055/s-0028-1090408
© Georg Thieme Verlag Stuttgart

Long Term Results of Stereotaxic Surgery for Infantile Dystonia and Dyskinesia

C. Gros, Ph. Frerebeau, E. Perez-Dominguez, M. Bazin, J. M. Privat
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Publication Date:
18 November 2008 (online)

Summary

Our experience is based on a series of 25 patients suffering from infantile dyskinesias and dystonias who underwent stereotaxic surgery of basal ganglia.

We first note the immediate good results (77%) obtained by thalamo-sub-thalamotomy. Concerning dyskinesia this type of surgery enjoys in an opinion a place of choice.

Secondly we have been able to estimate secondary deterioration on long term results in patients examined 2 to 15 years post-operatively. In contrast to various results reported in the literature good long term results are not superior to 50%. Some deterioration is noted in patients operated on for choreo-athetosis over the age of 20.

A pallido-subthalamic lesion is efficient at the beginning of the disease course since it improves motor performance and thereby helps possibilities of intellectual acquirement. Bilateral lesions have after improved I. Q. Effects of this treatment specially on spasticity must be discussed among other types of surgery.

Zusammenfassung

Unsere Erfahrung basiert auf einer Serie von 25 Patienten, die wegen einer infantilen Dyskinesie und Dystonie stereotaktisch im Bereich der Basalganglien operiert wurden.

Wir haben zuerst die unmittelbaren guten Resultate (77%) erhalten durch die Thalamo-Sub-thalamotomie. Bezüglich der Dyskinesie ist dieser Ort des Eingriffs der beste.

Zweitens sind wir imstande, die sekundäre Verschlechterung der Langzeitergebnisse bei Patienten, die 2–15 Jahre postoperativ untersucht wurden, abzuschätzen. Im Gegensatz zu verschiedenen Ergebnissen, über die in der Literatur berichtet wurde, sind die guten Langzeitergebnisse nicht höher als 50%. Ebenso wurde eine Verschlechterung beobachtet bei Patienten, die vor dem zwanzigsten Lebensjahr wegen einer Choreoathetose operiert worden waren.

Die pallido-subthalamische Läsion ist wirksam bei Beginn der Erkrankung, da es die motorischen Funktionen bessert und dadurch die intellektuellen Möglichkeiten erweitert. Bilaterale Laesionen haben danach einen verbesserten IQ. Die Eingriffsorte, speziell in Hinsicht auf die Spastizität, müssen zusammen mit anderen chirurgischen Operationsarten besprochen werden.

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