Z Orthop Unfall
DOI: 10.1055/a-1039-1830
Original Article
Georg Thieme Verlag KG Stuttgart · New York

Percutaneous Full Endoscopic Management of Lumbar Posterior Edge Separation in Adolescents

Perkutane vollendoskopische Behandlung der lumbaren Hinterrandtrennung bei Jugendlichen
Chen Peng
1  Qingdao University, Qingdao University, Qingdao, China
,
Chuanli Zhou
1  Qingdao University, Qingdao University, Qingdao, China
,
Kai Zhu
1  Qingdao University, Qingdao University, Qingdao, China
,
Hao Zhang
1  Qingdao University, Qingdao University, Qingdao, China
,
Qihao Tu
1  Qingdao University, Qingdao University, Qingdao, China
,
Xuexiao Ma
2  Department of Spine Surgery, Affiliated Hospital of Medical College Qingdao University, Qingdao, Cocos (Keeling) Islands
,
Lei Liu
1  Qingdao University, Qingdao University, Qingdao, China
› Author Affiliations
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Publication History

Publication Date:
12 December 2019 (online)

Abstract

Purpose Lumbar posterior edge separation is a common disorder with lumbar disc herniation (LDH) in adolescents. Over the years, there has been a lack of an acknowledged assessment and plan. The purpose of this study was to elucidate the feasibility of all sufferers who have received percutaneous full endoscopic treatment for lumbar posterior edge separation in adolescents.

Methods Case series of sufferers with lumbar posterior edge separation who underwent surgery in the Affiliated Hospital Qingdao University between February 2017 and December 2018 were reviewed, including 15 males and 9 females. Preoperative and postoperative visual analogue scale (VAS) scores and the Korean Version of the Oswestry disability index (K-ODI) scores were used to evaluate the clinical outcomes.

Results All sufferers were followed up for 6 to 12 months, with an average time of 10.7 months. The postoperative VAS scores of low back pain and leg pain and ODIs were significantly different from the preoperative scores (p < 0.05). According to the modified Mac Nab criteria, the results were excellent in 17 cases and good in 7 cases.

Conclusions Percutaneous full endoscopic treatment can effectively achieve neurological functional recovery in sufferers with favorable efficacy and safety.

Zusammenfassung

Einleitung Die Hinterrandtrennung stellt eine häufige Störung beim lumbaren Bandscheibenvorfall bei Jugendlichen dar. Es bleibt jedoch unsicher, wie diese Störung am besten zu befunden und behandeln ist. Die perkutane vollendoskopische Behandlung der lumbaren Hinterrandtrennung bei jugendlichen Patienten wird jetzt in einer Fallserie bewertet.

Material und Methoden Die Patienten mit der lumbaren Hinterrandtrennung – 15 Männer und 9 Frauen – wurden zwischen Februar 2017 und Dezember 2018 am Krankenhaus der Quindao-Universität operiert. Die klinischen Ergebnisse wurden anhand der präoperativen und postoperativen Werte auf der visuellen Analogskala (VAS) und der koreanischen Fassung des Oswestry Datenerfassungsbogens (K-ODI) erfasst.

Ergebnisse Die Nachbeobachtungszeit für die Patienten lag zwischen 6 und 12 Monaten, mit einem Mittelwert von 10,7 Monaten. Die postoperativen Werte auf der VAS für Rücken- und Beinschmerzen und dem ODI unterschieden sich signifikant (p < 0,05) von den präoperativen Werten. Laut den McNab-Kriterien waren die Ergebnisse in 17 Fällen ausgezeichnet und in 7 Fällen gut.

Diskussion Bei jugendlichen Patienten mit der lumbaren Hinterrandtrennung führt die perkutane endoskopische Behandlung zu einer vollständigen neurologischen Wiederherstellung. Die Wirksamkeit und Sicherheit sind günstig.