Abstract
Purpose Lumbar posterior edge separation is a common disorder with lumbar disc herniation
(LDH) in adolescents. Over the years, there has been a lack of an acknowledged assessment
and plan. The purpose of this study was to elucidate the feasibility of all sufferers
who have received percutaneous full endoscopic treatment for lumbar posterior edge
separation in adolescents.
Methods Case series of sufferers with lumbar posterior edge separation who underwent surgery
in the Affiliated Hospital Qingdao University between February 2017 and December 2018
were reviewed, including 15 males and 9 females. Preoperative and postoperative visual
analogue scale (VAS) scores and the Korean Version of the Oswestry disability index
(K-ODI) scores were used to evaluate the clinical outcomes.
Results All sufferers were followed up for 6 to 12 months, with an average time of 10.7 months.
The postoperative VAS scores of low back pain and leg pain and ODIs were significantly
different from the preoperative scores (p < 0.05). According to the modified Mac Nab
criteria, the results were excellent in 17 cases and good in 7 cases.
Conclusions Percutaneous full endoscopic treatment can effectively achieve neurological functional
recovery in sufferers with favorable efficacy and safety.
Zusammenfassung
Einleitung Die Hinterrandtrennung stellt eine häufige Störung beim lumbaren Bandscheibenvorfall
bei Jugendlichen dar. Es bleibt jedoch unsicher, wie diese Störung am besten zu befunden
und behandeln ist. Die perkutane vollendoskopische Behandlung der lumbaren Hinterrandtrennung
bei jugendlichen Patienten wird jetzt in einer Fallserie bewertet.
Material und Methoden Die Patienten mit der lumbaren Hinterrandtrennung – 15 Männer und 9 Frauen – wurden
zwischen Februar 2017 und Dezember 2018 am Krankenhaus der Quindao-Universität operiert.
Die klinischen Ergebnisse wurden anhand der präoperativen und postoperativen Werte
auf der visuellen Analogskala (VAS) und der koreanischen Fassung des Oswestry Datenerfassungsbogens
(K-ODI) erfasst.
Ergebnisse Die Nachbeobachtungszeit für die Patienten lag zwischen 6 und 12 Monaten, mit einem
Mittelwert von 10,7 Monaten. Die postoperativen Werte auf der VAS für Rücken- und
Beinschmerzen und dem ODI unterschieden sich signifikant (p < 0,05) von den präoperativen
Werten. Laut den McNab-Kriterien waren die Ergebnisse in 17 Fällen ausgezeichnet und
in 7 Fällen gut.
Diskussion Bei jugendlichen Patienten mit der lumbaren Hinterrandtrennung führt die perkutane
endoskopische Behandlung zu einer vollständigen neurologischen Wiederherstellung.
Die Wirksamkeit und Sicherheit sind günstig.
Key words
percutaneous full endoscopic - lumbar posterior edge separation - visible foraminoplasty
Schlüsselwörter
perkutane vollendoskopische - lumbare Hinterrandtrennung - direkte Foraminoplastie